Fullspäckad vecka =)


 
Denna veckan blir det full fart på =)
 
Måndag: Hovslagaren kommer på förmiddagen, Cassador ska klippas och sedan ska båda skrittas ut. Fack-möte på jobbet klockan 14.00-16.00, sedan vanligt jobb.
 
Tisdag: Antingen så får dem vila hästarna, eller så blir det ett kort pass eller så fixar jag någon som rider dem. Ska nämligen på styrelsemöte 12.00-16.00, sedan vanligt jobb efter det, men slutar 20.00, skönt =)
 
Onsdag: Dressyrpass på båda hästarna.
 
Torsdag: Då åker jag och Madde med båda hästarna till Rickard i Båstad för att hoppträna.
 
Fredag: Då blir det skogsridning med båda och sedan börjar jag jobba 11.00-16.00. Efter det blir det middag på Harrys med HFK:s TS.
 
Lördag: Förberedda allt inför tävling, packa, putsa och trimma hästarna så dem känns bra.
 
Söndag: Tävling i Helsingborg :)
 
 
 
 
Så här fint är ridhuset i Båstad. Riktigt bra musikanläggning och när det är kallt ute är det varmt i ridhuset och när det är varmt ute är det kallare i ridhuset. Tänk va underbart det hade varit och ha det så varje dag!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Längtar även tills det blir mjukt i marken och i sanden så vi kan ta med båda hästarna till stranden för konditionspass. Läste en artikel där KG hade berättat om hur man når toppen med en häst, de lite högre klasserna. Bra kondition är mycket viktigt och grunden till att en häst ska kunna presetera bra. Hästen ska kunna gå ett hårt konditionspass i form av galopp och sedan gå in och hoppa en bana helt utan problem. Det är också viktigt att man tränar upp konditionen innan tävlingen, under tävlingsperioden ska hästen redan ha de n konditonen. SÅ jag vill komma ut nu och gallopera med hästarna men underlaget är ju si sådär.. Även om jag tycker det är bra att både trava och gallopera på hårt underlag saknar jag lite mjukare underlag att rida på förutom ridhuset, exempelvis ridban. Snälla snälla vår, kom nu!!
 
 
 
 
 
Finns en massa stockar på stranden som är perfekta att hoppa över, kan ju också vara läskiga så det är bäst man hoppar lite extra över dem ;) Vi har det dunder bra för vi kan skritta till stranden och det tar 15 minuter ;D
 
 
 
 


Postat av: Lollo
2013-03-17 - 15:17:40

Fin blogg :)
Kika gärna in på min blogg: lvoisamagnusson.blogg.se
Kram

Svar: Tusen tack =) Jag ska gå in och kika på en gång. Man blir så sporrad av att blogga mer när nya människor kommer in och kikar och sedan när man får en fin kommentar. Den tackar vi för =)Ha en trevlig dag!
Kram
Ica

URL: http://lovisamagnusson.blogg.se/


Postat av: Emilia
2013-03-17 - 15:40:11

Fin blogg :)

Svar: Tack <3
Ica

URL: http://eemiliabieber.blogg.se


Postat av: Cornelia & Sara
2013-03-17 - 15:42:08

Så underbar header! :)
Kram!

Svar: Tusen tack!! <3Kram
Ica

URL: http://ponnypollarna.blogg.se


Postat av: Moah Svantemark ♥
2013-03-17 - 15:43:49

Haft en bra dag? Kram

Svar: Hej!
Tack bara bra, jobbar hela dagen bara.
Själv??
Kram
Ica

URL: http://bergaryttare.blogg.se


Postat av: CA riders
2013-03-17 - 18:23:07

Fin design! :)

Svar: Tusen tack!! =)
Ica

URL: http://cariders.blogg.se


Postat av: Alva
2013-03-17 - 20:45:58

Hej! Fin blogg, allt bra? :D
Kika gärna in på min & skriv vad du tycker! :)

Kram

Svar: Tack! Bara bra här. Ska kika =)
Kam
Ica

URL: http://alvac.webblogg.se


Postat av: Kajsa
2013-03-17 - 22:49:48

Nu har vi "VECKANS BLOGG" på bloggen, delta gärna, enkla regler! :D

Svar: Tror jag har gjort rätt!? ;-)
Ica

URL: http://kajsaochtuvas.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: