Corvette hoppträning 21/3


 
 

Då har vi satt oss på Turbo och ojj ojj vad det kan gå =D Hon är för söte min lilla gråa vilding, varenda gång hon ska komma på den här linjen, där det ligger en bom två språng innan, ska hon hoppa över den varje gång. Ni kan även se det när hon hoppar banan sen, haha!! Jajaja, men den är ju med i banan och då ska den hoppas över, säger hon ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sista gången vi kom på banan drog hon efter kryssoxern och blev lång och låg i språnget på räcket, så där rev hon. Där har vi hennes svaga sida, får jag inte tillbaka henne rätt kan hon bli lång i språnget och får inte den där runda bågen hon brukar ha. Sen kan ni se att hon hoppar mig nästan ur sadeln över trippelbarren som komer direkt efter svängen. Under där ligger det även en stor vattenmatta med massa vatten i och de andra hästarna som var med idag hade problem med denna men inte mina hästar. Och Corvette som hatar vatten, antingen ser hon det inte eller så är hon i full fokus på banan. Kan också vara så att hon är en klok tjej som hoppar läskiga hinder ;-)
Jag kom på sista linjen en gång till och då blev det bättre, inga 4 fel =)
Titta även på hennes ben i 3 kombinationen, hon har en sabla bra teknik!!
 
 
 
 
 
 
När jag kom till träningen i torsdags så sa jag det till Richard att idag ska han få se Corvettes hoppteknik som Amanda har upptäckt. Innan såg men inte den då det bara va fullfräs runt hela banan och ingen bra kurva över hinderna. Richards min såg ut som, jaja visst visa mig och få mig att bli förvånad. HAHA!!! OCH det lyckades vi med, jag har aldrig fått så fina ord om Corvette som jag fick denna dag. Efter att vi bara hoppat fram på den lilla övningen så sa han, "Det är häpnadsväckande, hon släpper hela sin rygg", sedan sa han när hon kom på en oxer på banan, "jäkla var hon hoppar".
Efter passet och vi var klara och gick upp till stallet och packa ihop hästarna så kom Richard och frågade om jag skulle sälja någon utav hästar och jag svarade, "Naaaeeee". Då sa han, "kul", "det är oförstårligt att du kan ha två så fina hästar". 
 
 
 
 
=D =D =D Lycklig tjej är jaaaaag!!!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: