Corvette hoppelihopp


 
 
Fina, underbara, lilla och tokiga stole till häst. Inte en gång känner hon sig osäker när det gäller hinder, inte idag ialf och fort ska det gå. I början var hon helt galen och då fick jag lägga tvärnit efter hindret för att hon inte ska sticka med mig. Första gångern vi kom på kryssstudsen kan ni se hur snabb hon är. Det är precis som att hon bara ska rusa framåt och sedan lyfter hon bara snabbt på fötterna. Så vi höjde upp ganska mycket för att hon inte ska kunna springa på framåt utan HOPPA studs, inte köra sitt race =)
Jag tyckte hon va superfin resten av banan, speciellt med tanke på bara för 1,5v sedan, då hade jag ingen som helst talan med avstånden mellan hinderna. Då tog hon tag i bettet och sa "full fart frammåt". Även här höjde vi upp lite så att hon kunde backa av istället för att sticka. När det blir lite högre så förstår hon lite att det inte går att rusa mot hinderna, jag har ialf lättare att få tillbaka henne innan hindret.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: