Så jävla glad och likaså svår...


 
 
 
Om jag får svära lite =)
 
 
Cassadors självförtroende är på topp och glädjen att få tävla och hoppa är det ingen som går miste om.
 
 
Det som är roligt men också såååå jobbigt. Är att han är alltid lugnare och finare i första klassen, andra klassen så VEEEET han att det är lite högre och tycker det är såååå roligt och taggar till 1000.....
 
 
 
Jag behöver inte säg mer, låt nu dessa klipp tala för sig.....
 
 
120 avd A
 
 
 
 
 
 
 
130 avd A
 
 
 
 


Postat av: Johanna Bengtson "Hoppryttarinnan"
2013-07-09 - 10:56:03

Hejsan,

Sorry för mitt extremt sega svar..

Jag tycker inte att det ser så katastrofalt ut faktiskt.. Det är en häst med mycket krut, och en sådan häst måste man nästan låta vara lite så.. Han drar upp huvudet lite väl mycket och det kanske gör att det känns lite okontrollerat..

Vad jag kan ge dig för tips av att se på filmerna är att inte höja din hand så mycket.. Om du kikar på filmerna och fokuserar bara på din hand, ser du hur ostadig den är, den flyger upp och du har händerna nästan i magen. Försök låsa händerna lite vid manken, och försök hålla en så låg hand som möjligt. Även i avsprång, du är för rörlig i din hand..

Det ser inte heller ut som om martingalen hjälper speciellt mycket.. Hur är han om du kortar martingalen 1-2 hål? :)

URL: http://hoppryttarinnan.se


Postat av: Johanna Bengtson "Hoppryttarinnan"
2013-07-09 - 11:00:08

Hej igen ;) Jag kollade på videorna en gång till, i magen var nog fel ordval. Jag menar helt enkelt för hög hand.

URL: http://hoppryttarinnan.se


Postat av: Caroline Ekholm
2013-07-19 - 11:51:15

vad snyggt du rider!! ni passar ju verkligen jätte bra ihop =) Och höjden är ju VERKLIGEN inget problem ;)

Svar: Aaw, tusen tack goa fina du :) fortfarande mycket kvar att lära ;))
Ica

URL: http://solstrands.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: