Kom på en sak...


 
 
 
Jag har 150 bilder tagna från idag, på båda mina trollungar och istället för att slänga upp en massa massa bara sådär, så tänkte jag ta några stycken lite då och då och skriva om dem. Bra va?? =)
 
Idag, kväll, nu, ska jag visa er Cassadors dåliga sida som han har börjat med...och jag säger bara ett ord, ÖVERSKOTTSENERGI!!!!!!!!!
 
 
Cassador har blivit helt gaaaalen, jag tycker att han och Corvette har kommit så långt i sin utveckling för deras ålder så jag rider dem inte lika mycket och hårda/långa pass som jag gjorde i vintras. Corvette tar detta superduperbra och är riktigt fin i alla gångarter, lyssnar på mig och har alltid lite extra energi till allt jag ber om (nu ska vi inte ta upp hemmatävlingarna för dem har vi glömt).
Sååå.... nu har jag dragit ner på hans enda energikälla som finns, den havrefria müslin. Så det är bara att vänta och se om han ändrar sig. JA ni ser ju själva....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"En bild säger mer än ett ord, flera bilder säger ALLT"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mmmm..jag orkade tillslut inte hålla honom så han fick springa av sig lite. Ni som har sett han lugn och fin förra året, kom och provrid honom idag så får ni något att bita i. Han har i och för sig alltid haft en lite vass sida till hoppning och tävling men aldrig på hemmaträning. Nu är han vass hemma och SJUUUKT JOBBIG på tävling!!!! Folk frågar vad jag ger mina hästar?!?! Kärlek svara jag lite osäkert och funderar efter om det finns något annat?! hmm... 
Det kan säkert finnas hästar som blir så här när man kanske har sporrat, hetsat upp, barrerat eller gett de massa stryk för att de ska hoppa eller bli "lite galna". Men jag kan inte komma på en gång jag ridit med spö på honom detta år hemma, sporrar använder jag endast ibland i andra tävlingsrundan om hans KÄNNS SLÖ....och vid ett dressyrpass, aldrig annars =(
 
 
Om det finns någon där ute som har tips, VAD SOM HELST, vad jag ska göra så kom an med det bara. Han är tunn i typen och jag vill helst inte minska på müslin då jag är rädd att han tunnar ut mer. Det har tagit mig ett år att få han dit han är nu och lusern funkade inte alls....men jag minskar lite nu och ser vad som händer.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till OCH med ett par galoppbommar kan vara roliga att lägga sjukt mycket energi på....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Min Bästa Fotograf Lexi, klicka HÄR för att komma till hennes Blogg <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: