Ett riktigt ASS!!!


 
Det är Cassadors nya smeknamn "pain in thé Ass"!!!
 
Idag tänkte jag bara motionera honom i alla gångarterna, då han gick rätt hårt igår och han booorde ju vara lite trött. Han skrittade på bra och va fin där, även i traven var han lång och låg i halsen och travade på väldigt bra. Men sen kom...galoppen... Idag tänkte jag köra tvärtom, lite kortare galopp från början så han inte får chansen att sticka. Men han kunde inte slappna av och var så spänd. Jag hade tålamod och kämpade på bra tills han ställde sig upp rejält och vi höll på att ramla in på läktaren.....
DET ÄR INTE OK, huh.... Jag som aldrig använder hjälptyglar eller något sådant tog faktiskt med mig gummiband in, in case of tänkte jag. Så på med den och han gav upp på en gång?!?!!!!! Vi travade lite men arbetade väldigt mycket i galoppen då han har mest problem att slappna av i den nu. Nästa gång jag rider honom på banan så åker den på i galoppen från första start, tänker inte ta mer fajter med honom i de galna skick han är i.
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: