BOOM, BOOM, BOMMAR


 
 
 
 
 
 Ursäkta hållningen men....
 
 
 
Bommar på marken, hur många använder sig utav det flera gånger i veckan?!
 
 
 
Jag tror många glömmer det enklaste men nog så viktigt i den vardagaliga träningen. Bommar kan läggas ut varsom i ridhuset och behäver inte ha relaterat avstånd.Travbommar är en riktigt bra övning och träning för hästen, på bilderna kan ni se att jag har lite tjockare bommar (lätta bommar och i plast) än vanligt. Då slipper man höja upp de på sockerbitar om man bara vill ha ut en liten förhöjning. Mina båda hästar la märke direkt att dessa bommar var lite högra och tryckte ifrån lite extra.
 
Min 5 åring, den gråa lilla damen, hon har så grymt bra koll på sina ben och riktigt fin spänst naturligt. Min svarting, 6 åringen, han har inte alls lika bra koll på sina ben och när jag fick hem honom för 1,5 år sedan så hoppade han över allt som låg på marken. Att man skulle trava över något fanns inte i hans värld. Så det tog säkert 6 månader innan jag kunde få en någorlunda bra trav över, började med 1 bom och ökade med 1 hela tiden. Idag, 1,5 år senare är han MYCKET bättre men långt ifrån den gråa. Tror det ligger lite i deras natur och anlag. Om jag skrittar över dessa vita bommar så lyfter Corvette benen upp i taket, Cassador... jag han drog ihop alla vita bommar i en hög så vi fick backa ut och då drog han med sig dem och la de på plats igen. Toker..
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
... jag skyller på att jag har skolios....
 
 
 
 
 
 
....och sne nacke men....
 
 
 
 
 
 
....ibland kan man se ganska normal ut ^^
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: