SM i Syndbyholm =)


 
 
 
 
 
Hittade denna bana på Peter Lundström hemsida HÄR. Peter är banbyggare och byggde Banorna under SM. Lite häftigt att vi kan ta del av banorna i efterhand, här åvan ser ni seniorernas finalbana med mått och markeringar. Jag själv har hoppat finalbanan i GINA TRICOTS GRAND PRIX =) Se film längst ner...
 
Tycker det är grymt bra att duktiga banbyggare kan dela med sig eller att man har en duktig tränare som kan ge en möjlighet att få hoppa dessa svåra banor. Banorna som byggs i svåra klasser, Grand prixfinaler och andra stora klasser är inte för inte svåra och väl genomtänkta. Jag menar du hittar definitivt inte en sådan bana på lokal eller regional nivå. Även om man inte ska göra det för svårt för den oruttinerade hästen eller ovana ryttaren så är det bra om man kan få en utmaning någon gång på en träning där man kan få hjälp. Min svartbruna 6 åring Cassador, han är ju helt otrolig då man nog kan ge han vilken bana som helst på vilken nivå som helst och han tar allt med glädje och FULL KONCENTRATION. Ja menar, Gina Tricots bana var inte alls lätt och det var flera hästar som var med och hoppade som hade väldigt mycket problem, stannade och blev trötta. Den banan var ju inomhus och riktigt fysiskt krävande och full fokus då hinderna kom direkt efter varandra. Rickard Rådås som byggde denna bana för mig sa att det fanns enbart ett enda ställe där jag och hästen hinner andas lite och där måste man ta chansen i akt och göra det.
 
 
 
Hur många har fått chansen att hoppa en sådan bana som Gina Tricots finalbana?? AWESOME känsla var det!! Visst ser det ut som att min Dressyrhäst älskar att hoppa?! ;)

 
 
 
 
 
 

 


Postat av: Matilda
2013-07-30 - 11:34:03

Otroligt! :D När började du rida? :)

URL: http://matildius.blogg.se/


Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film
2013-07-30 - 13:23:40

sv: åh tack

URL: http://efji.blogg.se/


Postat av: Caroline
2013-07-30 - 13:36:39

Helt fantastiskt vacker häst du har alltså! =D

URL: http://solstrands.blogg.se


Postat av: Emmy
2013-07-30 - 13:56:15

Nej, inte jag heller, avskyr att lägga fram "skit" om andra om det inte är ordentligt befogat, då ska det vara personligt mot mig och grovt liksom.. :-)
Moa martinsson tror jag hon hette, stod på Ponnyskvaller..

Är du o tävlar i sundbyholm idag?

URL: http://mliandersson.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: