Riktigt bra dag


 
 
 Bästa dagen och den sämsta dagen är den dag med ordet "sön" i. Det kan vara en ny start för någon, och för en annan är det sista dagen på veckan. Det är även dagen då den vanliga människan inte gör någonting, en slappedag helt enkelt. Men däremot en människa med hästskit under skorna. Då är det full fart på liv och död från tidig morgon till sen kväll. Det är den dagen då det är TÄVLING =)
 
 
 
 
Idag har det varit lycka för många:
 
 
Lisen Bratt hon drog in en stor spargris från Borås
 
 
 
 
Cricke från stallet gjorde två fina felfria rundor på Towa idag, 110 och 120, glad för hennes skull!!
 
 
 
 
 
 
Den som var ute igår och är lite bakis idag passar denna rätt, även för familjen som kanske inte orkar laga mat är det skräpmatens dag.
 
 
 
 
 
 
En som har varit i stallet hela dagen och är helt slut från topp till tå har unnat sig soffan och en film, en skitbra film!!!
 
 
 
 
 
 
En som kanske inte är så ruttinerad, eller har en häst som haft vintervila/vila från skada eller som har en grön häst som behöver komma ut på en träningstävling, är PAY AND JUMP perfekt!! HFK hade en lyckad pay and jump idag.
 
 
 
 
 
 

*om inte hästen vill hoppa, kan man få lite extra tid och "hjälpa" den över under en pay and jump. Men då brukar man sänka hindret. Lite svårt att putta över så högt ;)
 
 
 

En söndag för Corvette idag såg ut som så att hon fick trava för första gången efter vilan och skötte sig utmärkt!! Duktig tjej :)
 
 
 
 
 
 
 
Den andra tokstollen Cassador fick vara med på Pay and Jumpen och jag som trodde att ett hårt dressyrpass dagen innan skulle lugna ner honom, icke sa nicke. Det kändes att han var lite mör i kroppen och hade liiite mindre energi i sprången men annars var han sitt gamla galna jag. Ni kan själv se det i videon...
 
 
 
 
 
 
SÅ när jag cyklade hem så ringde jag Rickard Rådås, ska ju få låna honom som tränare nu när Amanda är borta. Vi bokade in lördag förmiddag i Båstad och hoppas han visar den här bralliga sida så jag kan lära mig hantera den på tävling. Men det blir bättre, i Falkenbeg var jag faktiskt nöjd med rundan men idag va han ju ännu mer tokig. Trodde det skulle hjälpa att hoppa han lite mer nu men men, hoppas det kommer snart. Lugnet och ingen storm ;)
 
 
 
 
 
 
 
Jo jag har ju pratat om min sits och har länge haft problem med mina långa ben, lång överkropp och mina händer. Jag vill göra rätt så många gånger om men när kroppen inte vill men viljan då är det svårt. När det känns fel så har jag kortat läderna, men idag längde jag 3 hål från mitt vanliga och jösses va det va jobbigt. Men jag tror att det blir bättre.
 
 
 
 
Har klippt ihop två bilder, den vänstra är från idag och den högra är från förra veckan. På den högra bilden så spänner han sig innan hindret och vill dra iväg och då kan det bli att han hoppar så här, försöker ju träna på att få han rund i sin hoppkurva. Jag tycker ialf att dagens ser mycket bättre ut och kändes bra med, jag kom nu ner bättre i sadeln och jag kunde lägga fram handen lätt.
 
 
 
 
 
 
Ger er även en liten bild och text hur man ska sitta i sadeln och vad man kan tänka på.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nej nu blir det sängen :) Tack för alla ni som kom och hjälpte till på pay and jumpen, hoppas vi blir många på alla tävlingar i år!! Så mycket roligare!!
 
 
Nattinatti**
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: