FÖRSTA TÄVLINGEN 2013!!!!


 
 
Jag åkte till Laholm i lördags för att starta den första tävlingen för i år och hade verkligen inga som helst förväntningar. Cassador tävlade senast i oktober och Corvette i början av september. Corvette gick 90 och 100cm och Cassador gick 100 och 110cm.
Corvette var felfri i båda sina och skötte sig exemplariskt, trots hennes turbo på framridningen och på framhoppningen fick vi till det riktigt bra inne på tävlingsbanan och jag va riktigt stolt!!
Cassador var felfri i första men fick ett tidsfel i andra. Eftersom han hade varit helt tokig under framhoppningen, stegra och hade sig så kände jag att jag hellre drog på mig tidsfel då jag ville försöka ta god tid på mig och lugna ner honom. Han är lite för glad helt enkelt och sökte verkligen anledning till att bralla och ha sig :)
Även Amanda Ericsson var där och tävlade lite unghästar och jag är så glad att jag kan få åka och träna hos henne. Jag hade lite problem med Cassador i början då han va väldigt explosiv innan hindret, han är som en tickande bomb helt enkelt. Så hon coachade mig hela framhoppningen samtidigt som hon red sin häst. DET DÄR kallar jag schysst!!!
 
 
 
 
Corvette TS :)
 
 
 
Här kommer en video, lite suddig, höjden är 100cm och i slutet får jag inte stopp på henne som ni ser :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Cassador H :)
 
 
Cassador 100cm och jag kunde inte rida runt inne på banan för han skulle stegra hela tiden så jag ställde han i ett hörn så jag inte va i vägen för den som red. Sen fick jag galoppera runt, runt för han va så taggad. Tur för han att jag kan hålla mig lugn!! :) Men sen gick det bra!!
 
 
 
 
 
 
Är så stolt över mina fina små hästar, de gör verkligen allt i sin makt inne på banan. Den dagen Corvette stannar på ett hinder är det något allvarligt fel, kan ju bli missförstånd men hon brinner verkligen för det här. Det syns och nu svarar hon på mina hjälper och kan backa av innan hindret, innan rusade hon bara och gjorde lite som hon själv ville. Övning ger färdighet men vi har mycket kvar att lära :)
Cassador är mjuk och fin och har inga problem att backa av innan hindret och komma tillbaka efter. Men han måste lära sig att slappna av inne på banan. Inte bli så ivrig, tror jag behöver komma ut och tävla av honom lite på låga höjder.  :)
 
 
 
 
 
Första tävlingen, 3 av 4 rosetter tog vi med oss hem, stolt är jag :)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: