wow, vilket grymt slut på detta år, 2013


 
 
Nu kommer dagen i lite mer i detalj, förra inlägget slängde jag ihop i farten =P
 
 
 
Klockan ringde 06.30 och jag upp innan tuppen och iväg till stallet. Där väntade några hungriga hästar då jag va tidigare än den som skulle fodrat. Jag fixade stallet och sedan tog jag ut Cassador för ett ridpass. Det var fortfarande mörkt ute så jag letade fram lite reflexer, varken hästarna eller jag är vana vid mörker. Lite bortskämda med att rida på de ljusa timmarna om dagarna då jag jobbar när det är mörkt :) Skrittade ut ett långt pass runt 20 minuter, bara få honom att tugga på i bra takt. Lite på tårtna men inte alls lika farligt som igår. Bara skönt att han är pigg och glad. Inne i ridhuset sedan travade jag som igår, först framåt och i låg form runt fyrkanten och sedan på stora volter och blandat med lite mindre. När han kändes fin skrittade jag lite och tog sedan första galoppen i vänster. Det känns bra för oss båda att alltid börja med det bättre varvet först, när han sedan är tillräckligt stark i höger kommer jag börja lika mycket i båda varven så det inte alltid blir vänster. Han va väldigt fin i vänster, lite trögstartad men så fort han kom upp i den farten jag ville, ett bra tempo så va han riktigt riktigt fin och låg i nacken och mjuk i kroppen. Pustade lite och gav mig sedan på höger galopp, vilken skillnad det kan vara från bara den ena dagen till den andra. Han va lite piggare i detta varv, hade väl blivit lite mer varm i kroppen. Han drog inte iväg lika mycket idag som igår utan visste vad som gällde. Jag kunde lägga handen på manken och bara rulla med i fältsits några varv... WOW vilken känsla!! Undra hur många som fårar gråten i halsen i nästan varje ridpass på sina hästar *snyft*, det får ialf jag ^^. Kanske har det något med att jag ger beröm, massa kärlek, mångsidig träning, varierande underlag och massa mat. Kan en häst få det bättre?? Skulle vara hagarna och bättre stallmiljö, men det tar vi i nästa liv eller om några år... *Jag drömmer*. 
 
 
 
Min vackra stjärna, hur ska nästa år sluta med dig. Varje år glänser du med din kapacitet och utstrålning, en dressyrhäst som älskar livets utmaning och räds inte för mycket. Inget verkar kunna slå dig på hovarna, lite stel i kroppen har du varit men verkar vara fri från det nu, håller tummar och tår att du får ett helt friskt år <3 Jag lovar att jag ska ge dig all tid, massa träning för att du ska få den bästa förutsättningen, jag ska inte vara ett hinder för dig, vi ska ha SKITKUL tillsammans!!
 
 
 

När stallet va klart, hade en maxtid på 09.30, då skulle jag sitta i bilen påväg hem till Gislaved och ja, jag satte mig i bilen 09.30 ^^ hehe. Där hade Anna hört av sig och planerat att vi skulle springa Sylvesterloppet i Anderstorp, du kunde välja mellan 5 km och 1 mil. Som ni alla vet så har jag ju sprungit varje dag fram till i fredags förra veckan. Då fick jag panikont i vänsterben, förmodligen så var det benhinnan som spökade och jag kunde knappt gå på hela dagen. Haltalotta hette jag.. =( Så jag har kramat Voltaren i 4 dagar och vilat mig i form, ätit gott och enbart varit ute på en lång promenad för att känna på benen. Voltaren gjorde verkligen sitt och JAG SPRANG MILEN =D
 
 
Ett utdrag från Anderstorps OK, riktigt bra arrangerat i år!!
 

Inför årets Sylvesterlopp såg det bra ut på alla sätt, både vädermässigt och utifrån antalet föranmälda. Det fanns hopp om över 200 löpare till start, vilket det också blev; 216 löpare fullföljde årets lopp, som var det 29:e i ordningen. Så många deltagare har vi inte haft sedan tidigt 90-tal.

I herrklassen fanns en given segrare i Oscar Carlsson, Apladalens LK. Vinnartiden blev 33:42 och han var dryga minuten före tvåan och klubbkamraten David Peterson.

I damklassen segrade Annica Höglund, Bredaryds SOK på den fina tiden 43:16. Även hon var ohotad segrare med mer än en minut till godo före tvåan Marie Nilsson, Skillingaryds FK.

I år deltog över 30 barn och ungdomar, vilket är glädjande att se.

AOK vill härmed tacka alla löpare, funktionärer och publik som gjorde årets lopp till ett mycket bra sådant. Vi hoppas såklart att vi ses nästa år på jubileumsloppet.

 

 


MITT RESULTAT..... 46 Erica Johansson Halmstad 00:53:32

 

SÅÅÅ NÖÖÖJD!!!!!! Den tjejen som vann hade 43, nästa år ska jag springa ännu bättre, mohaha!!!

 

 
 
 
 
 
Härligt gäng som klätt upp sig nyårsfina :)
 
 
 
 
Vill ni veta en tokig sak?! Jag startade loppet med en ljusblå jacka som ni såg tidigare på en bild. Under loppet blev jag så varm och då hade jag bara kommit hälften, jag visste då att om jag inte tar av mig jackan så kommer jag aldrig orka milen med bra tid. Kroppen behöver andas och får inte bli för varm. Så jag klängde av mig jackan, satte dit alla fyra nålar i tröjan under då jag inte ville springa utan lapp, fifflade med mobilen så den hamnade på armen igen, under tiden jag sprang ;) haha. Tokig jag vet, nästa gång lämnar jag jackan i bilen, men det va sååå kallt i början =) Jackan slängde jag in på en tomt då jag absolut inte pallade med att springa med den. Så vi åkte och hämtade den på vägen hem... hihi
 
 
 
 
Väl i mål fick vi lite skumpa och pokal, så grymt duktiga vi va!! Anna sprang precis 30 min på 5 km, hon hade hunnit springa en gång innan loppet och fött barn för några månader sedan, Grymt Anna!!
 
Sedan firade jag med lite sushi hos min bror och hans fru Lina. Visste att hon älskade sushi och eftersom vi inte har någon kinarestaurang här hemma så köpte jag med mig det från Halmstad. SÅ GOTT!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu sitter jag och torkar håret och mumsar på en cider, väntar på att jag ska orka ta tag i min sminkning... Men ville ju blogga lite först och berätta om denna underbara dag. Ja kan detta år avsluta bättre??? =) Jag sprang milen på 53 minuter och fick ett magiskt ridpass på min häst, och nu ska man göra iordning sig för att gå bort på fest, 3 - rätters och massa härligt folk!! =)
 
 
 
PS: i morgon ska jag berätta om mitt kommande år, 2014.... Nu ska vi först fira in det med skumpa om god mat!!!
 
 
 
G O T T    N Y T T    Å R    =)
 
 


Postat av: Carolin
2013-12-31 - 17:01:36

Bra kämpat, vad duktig du är! Skitbra ju!
Gott Nytt År!

URL: http://carrolite.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: