Trött och sleten..


 
 
Klockan ringde 07:00 och jag gick och la mig 00:25 så inte mycket sömn. Cyklade till stallet, fodrade, fixade och släppte ut hästarna. Kan tänka mig att i ett normalt stall med vattenkoppar och nära till att så går det fort i stallet. Våran underbara anläggningschef stängde av vattnet så fort det blev lite minus. Vilket var veckor sedan och det kommer även att vara +grader ett bra tag till... Och ingen bryr sig?! Tydligen tycker folk det är skitroligt att konka vatten... Så bitter... Och ni ser även hur hagarna ser ut, stackars hästar. Mina är ändå inte så farliga, finns de hästar som verkligen vägrar att gå in i sin hage på grund av all djup lera och pölar. Nä nu slutar jag innan jag går in på annat, men ni kan nu förstå lite varför jag önskar mig bort till en egen anläggning.
 
Hästarna va pigga och glada idag, Cassador är sjukt fin i kroppen. Ella höll sig en bit bakom med Corvette i trav då hon gärna sticker iväg framåt och vill tävla. Cassador kunde va så lite innan men han galopperar lugnt och fint nu när jag ber om det. Måste testa något riktigt skarpt bett på henne så hon får lära sig kontroll och lydnad. Nu busar hon bara och lyssnade inte alls på de som hjälper mig. Hoppar jag upp brukar hon känna det på sig direkt och skärper till sig. Ston...
 
 
 
En liten leksak i hagen :) 
 
 


Postat av: Caroline
2013-12-17 - 14:04:06

De andra hästarna ser verkligen smått avundsjuka över leksaken "granen". Vi vill med ha. =)

URL: http://ridemyhorse.blogg.se


Postat av: Cathie
2013-12-17 - 14:45:05

Haah min häst älskar gran, det är det bästa han vet!! Men han äter upp den fort som attan :)

Ja, det känns lite mer "ponnyigt" att ha ludd :)

URL: http://cathie.se


Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥
2013-12-17 - 17:58:38

Vilka jobbiga hagar... :/

URL: http://neapocalypse.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: