Lite lugnare tider :)


 
 
Nu blir det enbart skogsridning och vila för hästarna ett tag framöver. Ska se om de även kan få lite jullov med... :) På nyårsafton kommer jag berätta om mina planer för 2014, bland annat vad ni kan läsa om i bloggen. Tävling, träning och nya mål att nå upp till, det ska verkligen bli ett nytt, lärorikt och spännande år.
 
Cassador är mycket mer sig själv nu efter behandlingen, både glädjetårar och lite ilska. Haha!! Igår jagade jag honom bokstavligt!! När mamma har sagt 10 000 gånger att man ska låta bli vattnet, eller tunnan som vattnet ligger i. Man ska INTE hälla ut, lyfta, dra och leka med vattentunnan. Vet inte hur många gånger jag fick dra tillbaka den, hälla i nytt vatten...tillslut hittade jag en baotasten och la i vattentunnan och la in en stor tom tunna han kunde leka med. Trots detta va han och drog i den med vattnet i... Hopplöst fall men det märks att han är pigg, frisk och glad, även om det tär på mitt tålamod...
 
Både Corvette och Cassador va lite smågalna igår. När jag skulle ge Corven sitt lunchhö drog hon igång med världens hästdans, stegra, bocka, kicka och va högt upp i luften och stor som en elefant. Jag bara stod och gapade... Haha!! Då skulle jag haft kameran framme!! Men nu känns det så bra att båda mina hästar känns och ser ut att må bra och är livsglada. Perfekt att kunna ge dem lite vintervila nu, jag hade inte klarat av att ge Cassador vila om han fortfarande inte kändes bra i kroppen. Gillar inte att skjuta på problem, de löser sig aldrig självmant och visst kanske han behöver en behandling till men just nu mår han mer än bra. Galet bra, lätt på fötterna och brall i hagarna är riktigt roligt ;-)
 
 
 
 
 


Postat av: matilda
2013-12-03 - 19:51:22

Hej! Nu har vi startat en VECKANS BLOGG! Det skulle vara jätte kul om du var med!
Reglerna är enkla!!
Kram från oss

URL: http://Jossarna.horseworld.se


Postat av: Andrea
2013-12-03 - 22:04:11

Hej, kollade precis in på din blogg. Är ny här och så :)
Måste bara säga att jag gillar din header såå mkt ! Vet inte exakt vad med den jag gillar. Men allt, stilrent och fräsht ! Och samtidigt jättesnyggt och allt!! :D jättefin blogg i allt oxå. Asså inte bara headern utan allt ;) så fint! supersöta hästar oxå, men det vet du ju redan :)

URL: http://andreaamazing.wordpress.com


Postat av: Amanda
2013-12-05 - 00:40:37

Vilka fina :D

URL: http://amandadudas.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: