Jag är inte alltid stolt över att vara människa...


 
 
 
En läsare länkade mig detta klipp och visst blir man glad och lycklig i hela kroppen när man ser det?? Man ska aldrig ha förutfattad mening mot någon. Hästar kan verkligen förvåna oss, det är inte alltid utsidan som bestämmer utan det är insidan. Det gäller samma sak när det kommer till oss människor, hur många dömer inte en människa bara för hans/hennes utseende??!! Jag tror inte det finns många på denna jord som aldrig har dömt något utan att ge de en chans.
 
 
 
 
 
 
 
 
Och om det finns någon på denna jord som påstår att du eller han eller hon ÄR perfekt, då har du inte sett detta klipp. För vem fan är det egentligen?? Who is perfect??
 
 
 
 
 
 
 
Fick denna kommentar av en läsare, Johanna.
 
det finns så många förutfattade meningar, inte bara i i hästvärlden men i den "vanliga" världen också. Kan ine påstå att jag själv är något helgon som inte har dem, tror alla människor har förutfattade meningar om personer, "raser", okända platser och människor. Vilket är synd.
Jag försöker ha mindre förutfattade meningar, men det är inte helt enkelt..

I hästvärlden är det väl främst mot raser folk har förutfattade meningar, som exempelvis fjordingar? Fjordingarna avlas fram till sportigare modeller, de är inte längre de där tunga rasen som de va förut. Det är synd att så många hästmänniskor är så.. rasistiska mot olika raser.
Förhoppningsvis kan det ändras snart.. :)
 

Jag hoppas också att världen en dag kan se allt från en annan synvinkel. Visst har det blivit bättre om vi tittar tillbaka, men på något vis grymmare. Förr hade vi inte internet eller datorer, det är ju på nätet som det största hatet finns. Men om var och en försöker att förbättra sig så kan vi göra stor skillnad i vardagen!! <3
 
 


Postat av: johanna
2013-12-11 - 13:41:58

det finns så många frutfattade meningar, inte bara i i hästvärlden men i den "vanliga" världen också. Kan ine påstå att jag själv är något helgon som inte har dem, tror alla människor har förutfattade meningar om personer, "raser", okända platser och människor. Vilket är synd.
Jag försöker ha mindre förutfattade meningar, men det är inte helt enkelt..

I hästvärlden är det väl främst mot raser folk har förutfattade meningar, som exempelvis fjordingar? Fjordingarna avlas fram till sportigare modeller, de är inte längre de där tunga rasen som de va förut. Det är synd att så många hästmänniskor är så.. rasistiska mot olika raser.
Förhoppningsvis kan det ändras snart.. :)

URL: http://tigermysig.blogg.se


Postat av: Lina
2013-12-11 - 20:15:46

Håller med föregående talare :)
Personligen älskar jag hästar punkt slut.
Jag skulle visserligen aldrig köpa mig en travare eller fjording MEN jag uppskattar dom ändå och ser inte ner på dom som har andra raser än halvblod.
Jag tycker att den här lilla fjordingen Trine är heeelt underbar och jag älskar att hon ser så glad ut, inget tvång bara lycka.
Samma sak med travare, dom är jättefina och jag har sett några som tävlar MSV dressyr och även kan piaff och passage. Vilket jobb det ligger bakom för att få en travare att gå så fint i dressyr, en gren dom verkligen inte är avlade för. Duktiga ryttare och hästar med stort hjärta.
Det är så jäkla trist att folk ska se ner på andra, personligen skiter jag i vad folk har för hästar och om dom bara rider ut i skogen, det viktigaste är att man har kul och att hästen är glad och mår bra.
Då är jag ändå dressyrnörd och vi brukar ju vara kända för att ha en pinne i röven och se ner på andra men jag tillhör inte den kategorin.
Jag rider och håller på med häst för att jag älskar det, då kan man inte se ner på andra raser för då älskar man inte hästar, då har man bara häst som en statussymbol, en pryl och inget annat,
Apropå glada hästar så hittade jag ett till kul klipp, så jäkla smart häst :)
http://www.hippson.se/hippson-tv/snackis-pa-sociala-medier.htm


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: