FÖRSTA riktiga passet


 
 
FÖRSTA riktiga ridpasset på över en månad!! Som jag har längtat till denna dag, att få känna luften av kommande 2014 års äventyr. Tillsammans du och jag, Cassador <3
Han va så fin idag min prins, han vill alltid så väl även om jag blir lite arg på honom och alla spökiga hörn så är han inte alls så nervig och efter ett tag försöker han verkligen. Hur sjutton ska jag kunna skola om honom till dressyrhäst om han inte kan gå förbi normalt runt alla hörn?! ^^ Tur jag inte ska skola om honom helt, bara massa massa dressyrträning!!! 
 
Idag skrittade jag först ut en lång runda, lät han sträcka ut halsen med långa tyglar. Han va tom lite extra pigg och uppe på tårtna men inte farligt. Jag avskyr hästar som trippar, helt förbjudet hos mig. Men när de inte gör det i vanliga fall och som idag, extra pigg och tittig, då låter jag det va tills han slappnar av och det gjorde han ganska snabbt. Sedan red jag igenom hon i skritten, enbart böja och ställa på volt. Flytta i sidleds tar vi en annan dag. Sedan travade jag honom framåt och i låg form, kändes grymt fin på stor volt i båda varven. Sedan skrittade jag en stund igen, pusta lite innan galopp i vänster varv. Började med hans bättre sida och varv. Han kändes fin, inte riktigt samma spänst och ork men det är ju mycket som man tappar under vilan. Sedan i hans sämre vänster, han drog lite i början men bara efter ett tag kunde jag vara riktigt mjuk i handen och nästan släppa tyglarna med en mjuk och mycket lugnare cassador, red enbart i fältsits. Han brallade 2 gånger i ett läskigt hörn men det gjorde inget. Så härligt med lite bus och liv i honom efter vilan och skadan. I morgon ska jag rida samma, skritta ut långrunda och sedan rida igenom honom i ridhuset. Sedan bär det av hem igen för att springa 1 mil på sylvesterloppet och sedan fira nyår <3 
 
 
Spana in sötnosens pannlugg ^^
 
 
 
 


Postat av: johanna
2013-12-30 - 17:23:14

Skönt att vara igång igen! :)

URL: http://tigermysig.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: