Dag 6 och jag slog det!!


 
 
Jag vet inte vart jag ska börja, lyckorus i hela kroppen!!! Jag börjar från början, va i stallet tidigt och kom hem vid 11. Helt slut i kroppen och satte mig ner en stund, hade ingen ork att springa. Sa till syrran att jag skulle ut och springa innan hon gick, men när hon kom tillbaka och frågade om jag hade gjort det så sa jag att jag inte orkade. Då svarade hon "ja så länge höll du ditt löfte" lite spydigt. Då bestämde jag mig för att springa direkt när jag kom hem från jobbet. Trodde nästan säkert att vi skulle sluta tidigt men om inte så hade jag sprungit sent. Nu slutade jag vid halv tio och va redo för mörker och kyla vid tio. Lite segt i början men inte alls som innan. Jag bestämde mig ganska snabbt hur rundan skulle se ut, då det är sent och mörkt vill man springa där det är upplyst. Jag njöt hela rundan, helt sjukt va bra kondis jag har. Och nu ska jag berätta, jag har ju lovat mig själv och er att jag ska springa varje dag fram till Nyår. Jag har aldrig sagt några tider eller hur långt jag ska springa, hur och när. Men visst har man alltid några inombords som man vill slå. Idag bestämde jag mig för att nå milen, bara sådär, sjukt envis!! När rösten i lurarna sa 50 min och 8.1 km började mina ben öka, de som varit emot min löpning i de andra 5 dagarna ville nu vara med i fajten. Nu hörde jag 55 min och 9.0 km, jag ökade lite till och känslan och hoppet fanns där. Ingenting värkte, inget håll hindrade mig och jag kände mig lätt, ganska lätt. Jag sprang med ett leende på läpparna, konstigt nog mådde hela kroppen bra. Nu sa hon,  60 min och 10.2 km.. YAHOO skrek jag och va helt galet glad!! Hade en liten bit kvar hem och inte saktade jag ner för det ;P 
 
En fet klapp på axeln är jag värd, eller vad tycker ni?  Dag 6 och jag har redan nått milen under en timme <3 LYCKA!!!! Jag sprang även på två rådjur men jag tror allt de va mer rädda för mig än jag för dem. Sedan måste jag säg att de va det skönaste och vackraste vädret jag sprungit i. Det va lite fuktigt, kyligt på vissa ställen, 23.00 va tiden och det kom massa friska dofter från naturen, även månen lyste upp hela rundan. Gillar att springa på kvällarna, de är mer fridfulla och mysigt mörka ;)
 
 
 
 
 
Sist jag jag sprang seriöst va för mer än 1,5 år sedan. Shit va jag ser fram emot 2014!! Både träning på marken, gymmet och på hästryggen. MISSA INTE DET MINA LÄSARE <3 NI ÄR GRYMMA!! Tack för att ni stöttar mig överallt med allt tok jag ger mig in i <3


Postat av: Carolin
2013-12-18 - 08:09:57

Duktig du är! Grattis! Den här tiden på året är den bästa att springa! Det är lagom varmt/kallt och luften är frisk och syrerik!
Kämpa på! :)

URL: http://carrolite.blogg.se


Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥
2013-12-18 - 10:30:54

Ååååh är så glad för din skull ♥

URL: http://neapocalypse.blogg.se/


Postat av: Amanda Lundkvist
2013-12-20 - 21:46:23

grymt bra jobbat! :D

URL: http://mandacecilia.blogg.se/


Postat av: Ackelina
2013-12-20 - 21:51:13

Awesome :)

URL: http://ackelina.se


Postat av: JOhanna
2013-12-20 - 21:56:50

fan så bra!!!

URL: http://Johannasienco.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0