WEEIIII!!! SÅ in i bombens GLAD!!!


 
 
Nu ska ni få höra, jag fick veta idag att jag får ledigt fredag v.37 och fredag v.38 ( v.38 sedan innan). Det betyder att jag kommer att tävla fredag och lördag v.37 i Kungsbacka och får de fina rundor går de vidare till finalen på söndag. Sedan blir det en helhelg v.38, fredag, lördag och söndag!! weiiii, jag är på topp just nu, har det bästa jobbet!!!
 
I morgon ska vi åka på en rid/hästoutlet, så räkna med att jag kommer att komma hem med lite grejer. Men jag har strikta regler, jag får bara köpa det jag MÅSTE ha! Hästarna ska först gå lite lösgalopp på morgonen (ska försöka ta med mig kamera denna gång). Lite senare blir det ett ridpass på kvällen, trimtrim och något skutt. Avslutar dagen med ett välbehövt bad, både för mig och hästarna. Puts, puts och packa ner allt så det är klart till tävlingsdagen. Bästa Alice ska hjälpa mig hela dagen, weiii <3
 
 
 
 
åååå jag vill jag vill jag vill. Jag kommer att göra mitt allt för att ta mig och häst/hästarna till Flyinge. Så jäkla häftigt att tävla där, jag vill jag vill jag vill  =D =D =D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
*   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *
 
 
Här ger jag er texten jag la upp på FB för snart 1 år sedan..
 
 
 
Bild tagen efter våran fina och felfria runda ni Flyinge
 
 
 
Bild tagen från våran andra runda, (det var innan detta hinder, ni ser ett hinder längst upp och ner i högra hörnet. Där kom vi från en tvåkombination och jag fick blackout, jag red rakt fram. MEN jag skrattade lite och la en stor volt runt alla hinder och kom så jäkla fint på detta hinder och sedan 4 hinder till och över dem var vi felfia. Att inte det satte grille i mitt huvud, det är jag sjukt stolt över.)
 
 
 

"Vilken vecka, vilken dag... Jag åkte ner till Flyinge utan någon som helst erfarenhet av något så stort. Jag fick till en riktigt fin första runda med Noll fel i 1.20, Cassador va lagom taggad. Idag var det en svår bana, super taggad häst, på maxat 1.25 med en 3 kombination och direkt en 2 kombination, totalt 14 språng. Jag gjorde en grym miss som inte får hända (missar en sväng och rider fel), detta kostade oss finalen men va fan gjorde det egentligen!? Jag löste det skit snyggt med ett STORT leende på läpparna och fixade 4 hinder felfritt sen. Huvudsaken var att jag valde att åka ner på onsdagen för att starta omg 1 och tydligen hade jag helt rätt att åka, och det gjorde jag för att ha skit roligt tillsammans med min häst och att få vara med om en upplevelse många bara kan sitta och titta på i en stol på läktaren. Dessa två dagar har man fått tänka mycket själv, haft underbar hjälp av Nicole , och även grym hjälp att gå banan med Barbro Wiengren ena dagen och Amanda Ericsson andra. När jag kom ut från banan va jag mycket besviken på mig själv såklart, men även grymt glad, kändes som att jag inte andades genom hela banan men ändå var jag inte nervös.. Tydligen så finns det människor som inte vet hur man stöttar i denna jobbiga stund för mig, glad, men besviken, ledsen men ändå nöjd och har gjort fel som man lär sig utav. Claes var mitt sista samtal, då han precis hade hunnit dit och kunde se min runda. Han sa "Du är inte någon rutinerad ryttare men på din väg så lär du dig och fel gör man. Människor som ger dig skit ska ha smäll på käften för jag som din tränare va stolt över dig och din runda. Du ska vara nöjd och glad, för mig gick du ut från banan med 4 fel"........ Nu ska det bli skönt att åka hem till min älskade familj i helgen och ta det lugnt. Nu är detta mycket lärorika året över och jag ska ha med mina två hårbollar lite vintervila från tävlingsbanorna men Erica hon är tillbaka 2013 för då har hon nya mål som hon ska ta sig till och vi får se vem som står vid hennes sida och stöttar......"
 
 
 
 

Ashäftigt att ha denna text att kunna läsa idag, ett år senare =D 
 


Postat av: Alexandra
2013-08-31 - 00:15:19

Lycka till!

URL: http://hellbergalexandra.blogg.se


Postat av: MalinKalin
2013-08-31 - 08:35:25

Sv: Ja det är ju nästan pinsamt ibland vad blödig man är för sånt där :P

Shit vad häftigt att tävla i Flyinge :D

URL: http://malinkalin.blogg.se


Postat av: Stockholmsjenna.se - En del utav HorseSpot
2013-08-31 - 12:23:15

Åh va kul med en tävlingshelg! :D

URL: http://stockholmsjenna.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: