Underbara hästar!!


 
 
Mina trollungar va så duktiga idag och övningen jag tog fram va skitbra rent ut sagt ;-) 
 
 
 
 
 
 
Jag började med att rida fram både i skritt ute och sedan travade jag på i ridhuset. Tränade på att få fram de lite mer, en mer ökad trav men inte för på. De ska fortfarande vara avslappnade och stadiga. Sedan travade jag över travbommarna som jag lagt fram, 4 stycken bommar med 5 stycken storlek 38 mellan varje bom. Jag tycker båda mina hästar känner sig stadigare och lugnare när jag sitter ner så jag sitter nästan alltid ner över travbommar. Sedan galopperade jag runt fyrkanten i fältsits, sedan skrittade jag med långa tyglar en stund och sedan jobbade jag båda i galoppen lätt sittandes runt lite volter i hela ridhuset. Gillar inte att stanna på samma ställe och nöta, speciellt inte på en volt. Efter att båda kändes varma kom jag på trav över galoppövningen. Älskar att kunna använda samma övning till alla gångarterna ^^. Sedan kom jag på mitten övningen som består av galoppbom framför ett lågt kryss och sedan galoppbom efter. Sedan har jag de 4 bommarna lite längre ner, avståndet mellan är en smaksak. Jag tycker man ska lägga det en bra bit ner till den unga hästen och lite längre upp till den äldre och mer erfarna. Ni skulle sett min första broms med Corvette, jag fick dra henne runt 360grader annars hade jag inte fått stopp på na. Nu va det dags att komma på allt, började med att komma på galoppbommarna där det är 5 meter mellan och här gäller det att ha bra kontroll över sig häst så den inte sticker, God balans och gärna i form. Jag sitter även här lite lätt, hämtar upp hästen mellan bommarna och lyfter lite på rumpan över. Sist lägger jag ihop allt, höll Max på i 30 minuter.
 
 
 
 
 
Provade nytt/gammalt bett på Skruttan. Tyckte det funkade bra :) hon va lite lugnare i munnen, se hur hon är när vi ska hoppa på torsdag ^^


Postat av: Evelinn Bladström
2013-08-13 - 23:27:37

Vill du vara med och tävla om "Veckans hästblogg?" på min blogg? Vinnaren vinner en fet länk, beskrivning om bloggen och en hel del hästintresserade läsare. Är denna tävling något som faller dig i smaken? Tveka inte att anmäla, direktlänk: http://evelinnbladstrom.blogg.se/2013/august/vill-du-bli-veckans-hastblogg.html#comment

URL: http://evelinnbladstrom.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: