Sussedags :)


 
 
Fullt upp idag, va i stallet på förmiddagen och fixade allt i stallet medans mina goa tjejer skrittade ut en långrunda på gräs. Corvette va väldigt pigg medans Cassador va lite mindre pigg och när de kom in på stallgången släpade Cassador sina bakben. Stackars killen, tappat all energi på 5 veckor. De får enbart musli som krafftfoder, ett riktigt bra sådant full med energi, protein, melassfri och alla andra vitaminer. Förstår mig inte på folk som orkar köpa 10 olika hinkar och 5 påsar. Jag själv tror inte det hjälper. Mina hästar går på samma musli men min gråa 5 åring hade lika gärna kunnat gå på enbart hö. Dock vill jag hon ska få i sig lite utav det extra under hård träning och tävling. Cassador behöver däremot mer energi och mer protein för musklerna. Han har väldigt svårt att bygga upp sig och bli lite biffig, en dag kanske, eller så är han helt enkelt född till att vara smal. Corvette däremot, räcker att hon tittar på en studsövning så pumpar musklerna. Hon är riktigt snygg och musklad när hon är i form :) 
 
I morgon åker träning och tävlingsskorna på igen. Deras hovar är riktigt hårda och fina nu som har fått vila och andas från tryck.
 
Nej nu hopp i säng!!! :) Skriver lite mer och roliga inlägg i morgon. Tänkte berätta lite mer om Corvette, har blivit väldigt mycket Cassador på senaste tiden.
 
 
Om ni tävlar på gräs under en helg el kanske två helger på raken och inte har några gummipluppar att stoppa i hålen så använd bomull. Spar verkligen på tiden :)
 
 
 


Postat av: Jenny
2013-08-08 - 14:04:00

Smart tips angående de där om bomull! De ska jag lägga på minnet :)

URL: http://narkeryttarna.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: