Min livliga skatt <3


 
 
 
 
 
 
Detta trodde jag aldrig att jag skulle kunna göra, visst tänkte jag till lite innan jag släppte ihop dem på banan. Corvette är nämligen väldigt tuff och skarp när det kommer till andra hästar. Hon både hatar och älskar Cassador, hon kan inte vara utan honom men han får heller inte komma för nära. Konstigt =) Men men, jag släppte ihop dem när de kom hem och ni kan själva se i filmen hur TUFF min mina 6 åring han har blivit TACK VARE betesvila som en vildhäst med kompisar. Han har lärt sig att uttrycka sig kroppsligt och kan idag säga ifrån med kick med baken när Corvette kommer för nära. Det har han aldrig gjort på 1,5 år, han visste inte hur man kommunicerade med andra hästar. Han gick bara rakt på dem eller så vallade han andra hästar, fattade inte vinken att en annan häst kanske ville ta det lugnt??!! Så han fick gå själv, ingen häst som ville vara med honom =(
 
När de hade brallat av sig gick jag in i mitten och ropade på min fina skatt. Genast kom Cassador och det va lite ovanligt för det brukar altid vara Corvette. Cassador har inte riktigt kännt sig trygg eller fattat vinken, men nu. Å min underbara lilla stjärna, nu kom han direkt in i min famn och fick 1000 pussar <3
 
 
 
 


Postat av: Mamsen
2013-08-04 - 21:25:14

Det var riktigt roligt att se hur bra det gick att släppa ihop dem. Så fina de är båda två. Du får ge dem pussar från mig också. Kram kram

Postat av: Caroline
2013-08-04 - 22:00:38

Hihi ja ston kan ju vara lite märkliga! Ett sto som jag tog hem på prov (köpte henne aldrig) för några månader sen hatade verkligen sin boxgranne (också ett sto), dom stod inte i samma hage men när man tog in henne i stallet utan den andra så höll den ena på att dö ute i hagen för att den blev lämnad och stoet som jag hade stog konstant på två ben på stallgången tills man tog henne..! Man undrar ju vad som händer i skallen på dom egentligen =)

Du har verkligen 2 super fina hästar, men jag har inte hört så mycket om Corvette =) tävlar du henne också? Massa kramar till dig och din fina skatt! <3 Kärlek

URL: http://solstrands.blogg.se


Postat av: ThereseL
2013-08-07 - 10:41:54

Åh, min häst vallar också andra. Han kom till mig för ett år sedan, när han var 10.
Det slutade med att han fick gå ensam (nu går an dock med ett sto och det funkar).
Hade alltid en känsla av att han inte kunde sitt eget språk.. Så roligt att läsa att du uppfattade samma saker om din häst! :)

(Otroligt fina hästar har du, förresten! :) )

URL: http://thereselindh.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: