Denna känsla, denna häst.... jag RYSER!!!


 
 
 
I D A G mina vänner. I D A G är det min alldeles egna brum brum CORVETTE som levererade till 1000 och får allt rampljus riktat mot sig. Så in i bombens fin var hon på min egna hopptäning <3
 
Jag vet inte vart jag ska börja... det är lyckorus i hela kroppen. Jag behöver inte åka på en tävling och få fina resultat för att få uppleva de bästa moments med mina hästar.
 
 
 
Ja ni kan ju se själva....
 
 
Tänk er... denna lilla häst är 1.60 i mankhöjd men har ett stort hjärta, vilja, hoppteknik av dess like och en turbo i baken ;D
 
 
 
 
 
 
Jag red sista banan på runt 1.10m och bad Nicole höja upp 3 hinder till 1.20. Hon sa däremot att Oxern blev nog lite högre och när vi studerade den efter låg den på 1.30m. Corvettes första 1.30 Oxer, första och enda 1.30m räcket hoppade hon på en framridning som sista hinder innan banan då en tant höjde åt mig. Sedan kom hon och berättade att hon råkade lägga den på 1.30m men det klarade ju min fina häst utan problem. Haha, undrar om de verkligen "råkade".... ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Här kommer ett klipp på Corvettes sista runda på hela banan.
Hon lyssnar riktigt fint på mig nu och jag är nästan lite förvånad själv när jag får tillbaka henne så fint på de korta distanserna. SJUK KÄNSLA!!! TurboCorvette lyssnar på piloten!! Måste erkänna det att bettet som hon har nu spelar nog in en stor roll på hennes beteende, hoppas hon håller sig så här lugn, taggad och riktigt riktigt fin <3
 
 
 
 
 
 
Tusen tack för all hjälp idag Nicole, det betyder jättemycket för mig att någon mer vill lägga ner energi på mig och hästarna. Du är guld värd och jag hoppas att du förstår det <3 Skulle jag hamna på en gård och hästar blir mitt yrke så skulle du vara den första jag ringer och vill ha med mig i mitt team!!!
 
 


Postat av: nicole
2013-08-24 - 23:12:43

Ni är så DUKTIGA! Corvette har alltid varit min favorti, så häftig :) så glad jag blir, älskar ju både dig och hästarna <3 kram på dig och ha det bra hemma nu! :)

Postat av: MalinKalin
2013-08-25 - 21:18:55

Det såg jättebra ut! :D Mycket bättre än en film jag såg på er tidigare när det var fullt race efter hindren :P

URL: http://malinkalin.blogg.se


Postat av: emelie
2013-11-12 - 00:15:09

Trevlig häst, den ser ju nästan färdig ut även sin ringa ålder. Har du visat den på kvaliten?

URL: http://komkoma.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: