Tips från Ica 8/4 nr 2 =)


 
 
Fick en till fin komplimang av Felicia och även här fick jag lite mer inspiration till ett tips ;-)
 
Jätte fin blogg & super bra inlägg! :)
Jag har som dröm att komma upp i klasserna med min häst, vi är på god vägen men det är mycket jobb kvar, mesta dels hos mig!
Kommer helt klart kika in här igen och få lite inspiration!
kram
 
 

Du har helt rätt, det ligger mest hos dig, när du utvecklas gör hästen det, står du still i utvecklingen gör även hästen det. Mycket ligger i våra händer som ryttare och för många ryttare lägger skuld och tyngd på sin häst.
Hur många har inte varit på en tävling där ryttare är arga på sin häst, slår sin häst, visar inte sin tacksamhet när hästen gör bra ifrån sig?!?!
Jag älskar mina hästar och klappar verkligen dem 100 gånger efter en tävlingsrunda. Min andra runda någonsin på 1.20 förra året blev min första felfria på Cassador och jag grät så tårarna sprutade och jag skakade av lycka. Folk som jag gick förbi frågade vad som hänt och jag kunde bara få ur mig "Lycka, det är bara lycka" och folket sken av glädje och en mamma sa "Va roligt att se att någon kan visa sådan lycka över en runda". Tydligen så ser man inte många glädjas till tårar heller?!
 
Ni kan även se på den senaste filmen "Laholm 6/4" där Corvette tittade till på en konstig gul/grå/vit mur som hängde i luften och fick ett stopp då hon gled ut på sidan och upptäckte för sent att hon skulle hoppa det. Istället för att spöa och sparka klappade jag henne på halsen och red runt på en kort sväng och kom på det igen. Hon tittade inte ens på det då och jag gav bara henne lite extra stöd med smackning.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Våga ge era hästar KÄRLEK, FÖRTROENDE och MASSA BERÖM!!! För ni är väl ett TEAM?!
 
 
 
 
 
 
Här ser ni ett grymt TEAM ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Lollo
2013-04-09 - 07:35:13

Åhh så fin din header är!!♥

Svar: Tack va gullig du är :) <3
Ica

URL: http://lovisamagnusson.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: