Tisdag 10/4


 
God middag alla mina läsare! jag hoppas ni mår bra!? Jag mår bara bra, dock lite trött och kroppen har lite träningsverk från strandpass x 2 igår. Men lite middagsvila ska nog göra susen
 
 
Idag har jag och Madde skrittat ut med hästarna, vi klättrade även i backar och i sanddynor. Corvette, Corven, Corvskrutt, Skruttan, Turbo, Envisa, Racerbilen..... ja kärt barn har många namn, HON var inte trött idag. Corvette skulle bocka och stegra i backar, inte OK!! Detta förde hon även över till Cassador, vilket han aldrig brukar göra. Men jag sa det till Madde att tyvärr, är detta bara ett gott täcken att hästarna är pigga och lederna är friska. Värre hade det varit om en unghäst va trött, seg och hade ont efter ett sådant pass. Mina hästar visar ju sig vara i god kondition och då har man ju gjort ett bra jobb.
De två närmsta veckorna nu kommer jag enbart att träna styrka, bygga muskler och få ännu bättre kondition. Detta kommer jag träna upp genom att klättra i backar och sanddynor, trava äver bommar och cavaletti, tömköra när dem vilar, intervallträning på stranden och mycket studs.
Stranden stänger för hästarna den 1 maj så vi ska passa på att rida dit några gånger nu innan. Sen kom Madde med förslaget att vi skulle åka till en galoppbana här i närheten och det hade ju varit hur kul som helst att testa på det med hästarna. Detta blir någon gång i början av maj för sedan när alla utomhustävlingarna är i maj, juni, juli så ska de redan ha en grym kondition färdig!!! SÅ håll utkik i bloggen för då kommer bilder och film komma upp på det!! =)
 
 
Nu ska jag sova middag!!! Ha en strålande dag!! =)
 
 
 
 
Cassador i skuggan och den gråa snyggingen i centrum ;-)

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: