Jag ställde en fråga..


 
Till Ewelina och Niklas som driver bloggen http://torsjogard.blogg.se/ då jag undrar hur de ruttinerade ryttarna tänker i denna situtaion. Jag själv skulle aldrig göra det om det inte fanns någon anledning, var sak har sin tid och en unghäst ska inte pressas.
 
 
 
 
*******************************
Hejsan!!

Gillar verkligen din blogg och att man kan följa med på era tävlingar runt om i Sverige!

Jag har en liten fråga:

Om Niklas har en 6 åring som han hoppar och kvalar i 1.30 det året, skulle han ge sig på 1.40 innan året är slut?? Om svaret är Ja eller Nej, varför??

Nyfiken =)

Mvh
Erica
*******************************
 
 
Svar: Hej! Kul att du gillar bloggen :-)

Niklas säger; Det har hänt att han gjort det någon enstaka gång. Men normalt sett tycker han inte att man ska göra det. Om man väntar till efter vintern när de blivit 7, har man ett halvår till att träna, så det finns ingen anledning att stressa upp i klasserna.

Tack för din fråga :-)

 
 
 
 
 
 
Bild lånad Här
 
 
 
 


Postat av: silverbjälke
2014-02-19 - 21:08:11

Nu blev jag glad, Niklas har helt rätt. Mycket bättre för hästen, framtiden och din ryttarkvalitet att bli överdrivet säkra på den höjd ni nu är än att hasta fram och jaga höjder. hellre fina felfria lägre än taskiga och illa utförda 4felare med en och annan turnolla på en högre klass.

Vet att Niklas har sunda åsikter i mycket, Har bollat lite tankar kring stilbedömning på hoppning med honom.

URL: http://finest.se/silverbj%C3%A4lke



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: