Hopptrim inför tävling!! 11/4


 
 
 
 
Modellen som medverkat på alla bilder heter CORVETTE och är en lysande modell, för att jaaa, stå modell ;-)
 
 
 
 
 
Idag har jag trimmat hästar inför tävlingen på lördag. Då ska båda gå var sin 115 på hemmaplan, Halmstads FK. Sen dröjer det några helger innan det blir tävling igen, tror inte det blir något innan valborg, för då ska vi till Falkenberg.
Jag trimmade dem först på backen och för FÖRSTA GÅNGEN va Cassador inte rädd för något. De hade till och med ställt in en stor bomvagn i kanten och han la inte en gnutta energi på den. VILKEN STJÄRNA * , det underlättar så grymt mycket för mig och slippa lägga energi på onödiga saker. Han va riktigt mjuk och följsam idag och red igenom han ordentligt innan jag började hoppa fram. Hoppningen gick super, NÅGOT övertaggad som vanligt med han kändes rund och fin. Nu kan jag verkligen känna at han hoppar mer med ryggen. Så jäkla skönt!!! Vi avslutade med att hoppa ett räcke med vattenmatta under på 1.30han var mer avtaggad innan hindret och hoppade superduperfint över, rund och avslappnad. När han spänner sig så hoppar han med alla fyra ben upp i luften och huvudet rakt upp. Måste söka med huvudet neråt och manken upp mot taket!! Love him!! Han fick så mycket beröm efteråt och det märks verkligen att han fattar, sjukt coolt!!
 
Corvette min lilla Corre, hittade på ett nytt smeknamn idag ;-) HON VA GRYM IDAG!!! Jag skrittade fram en lång stund och men behövde inte jobba igenom henne lika länge som Cassador, hon va nämligen så fin, följsam och positiv så jag ville inte sitta där och nöta när hon kan lägga energin på hoppningen. Hon är ju trots allt bara 5 år min lilla tjej =)
 
 
Båda hästarna fick hoppa fram på ett kryss som låg på en volt. Tycker det funkar utmärkt på mina heta hästar då de inte kan dra iväg lika mycket när de får jobba på en volt runt, runt och runt. Bara 3 varv åt gången, sen skrittar jag och kommer sedan i nästa varv. Båda två funkar detta superduper på!!
 
Sedan hoppar jag ett räcke som ligger på en linjen på 5 galoppsprång. Det är superläskigt med massa färger på utfyllnaderna som ligger under hindret. JAG önskade att något hade filmat så ni hade kunnat se när Corvette kom på det första gången, hon va nog 2 meter över ben bakbenen, helt sjukt vad hon tog i. Ville inte alls vara nära dem läskiga grejerna, men så jäkla positiv hon är, inte en enda gång stannar hon trots att hinderna är utspökade, duktig tjej!!!
 
Efter det så hoppar jag en liten studs övning med upphöjt räcke i mitten, först ligger fram/bakbommen på marken sen höjer jag upp allt eftersom.
 
Sen kommer jag på linjen med 21m mellan, 5 språng. När det är lågt i början så kortar jag dem innan och håller samma galopp mellan hinderna och Cassador kommer på 7-6 och Corvette kom på 6-6.
 
När jag har hoppat allt lägger jag ihop det till en banan och jag kommer olika varje gång, allt för att variera galopp, svängar och komma på övningarna från olika håll. Efter varje gång så höjde jag upp och sista höjden låg hinderna på 115. Studsen höjer jag inte upp mer än till 1m i mitten och låga sockerbitar. Men räcket med vattenmatta höjde jag upp till 1.30 för Cassador och 1.20 med Corvette.
 
Jag har aldrig hoppat Corvette så här högt själv med henne och shit i himlen va positiv hon är. När vi kom på runt 1.10 så taggar hon utav bara den, hon kan hoppa riktigt höga lufthinder några språng innan när hon taggar till, vilket hon inte får göra men satan i gatan va hon kan =) Storhästarna får nog se upp för hon kan nog slå dem på hovarna om hon får vara frisk och kry =D
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu tycker Corvette att det är nog med fotografering och dags att gå ut i hagen och äta hö =D DUKTIG TJEJ!! Tänk er, jag har gjort allt med denna pärla.... <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Inne i stallgången hittade sötnosen ett spö på golvet och tyckte det va roligt att leka lite. Hon va snäll som inte spöade mig ialf ;-) Ja jag brukar ju inte använda det om inte Corvette har en dag då hon är stoig och tjurar ihop, som hon har turen att inte vara så ofta ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ha en underbar dag mina vänner!!!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: