Födelsedagen på stranden =)


 
 
 
Först ut har vi Mr Cassador, här ser vi första bilden när vi börja närma oss stranden och havet. Öronen r taggade för han vet mycket väl vad som väntar.
 
 
 
 
 
 
 
Från ena hållet och...
 
 
 
....från andra hållet =)
 
 
 
Det är perfekt längd på stranden och utan att jag tänker på det så använder jag samma sträckor till båda hästarna, skritt, trav och olika galopp intervaller, vi fick även in lite "hoppa stock" också men tyvärr inget på bild ;-)
 
 
Här nedan kan ni se en bäck rinna ut till havet. Perfekt att de måste ta sig över det, bra träning. Första gången när man kommer från andra hållet ville båda försöka smita undan men Cassador hoppade över snabbt och Corvette kunde jag lura över lite längre ner vid vattnet där det är bredare. Sedan kom båda från detta håll andra gången och innan bäcken så kortar jag galoppen och båda hoppar fint över utan att stanna. Sedan när de kommit några gånger så bryr de sig inte alls. Sista gången jag kom med Corvette kunde jag skritta över =) Duktiga hästar!!
 
 
hihi, man kan se "häststigen" efter bäcken med massa hovar =D
 
 
 
Corvette var superduperfin, hon fick springa av sig en ordentlig sträcka och Cassador hade inte haft en chans att slå henne. Visst är han snabb med men Corvette skulle kunna göra karriär på galoppbanan. Sjukt coolt, och lite läskigt ;-) Sista gången jag kom på längan så galopperade jag kort med båda och hoppade några stockar som låg utspridda, hästarna skötte sig verkligen superduper idag!!! <3
 
 
 
 
Kan man få en bättre födelsedag på hästryggen?? Sol och strand =D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag bli klar med tårtan, sen köpa ny mobil för den pallade tydligen inte med trycket på min födelsedag idag. Den är ju över 2 år men ändå =D
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Amanda
2013-04-09 - 19:25:37

Hej, super fin blogg & fina bilder! :D

Kika gärna in på min blogg och va med o tävla om att bli veckans blogg. Det skulle vara sjukt kul om du va med :)
Kram

Svar: Tusen tack!! =) Ska gå in och kika ja =)kram
Ica

URL: http://happyliife.blogg.se


Postat av: amanda
2013-04-09 - 20:32:51

Kolla gärna in min nya blogg, http://mobergamanda.blogg.se Uppdaterar bland annat om inridningen utav min ungponny!

URL: http://mobergamanda.blogg.se


Postat av: Lisbeth
2013-04-09 - 23:25:25

GRATTIS!
Varför sa du inget när vi tjabbade innan idag?
Ses vi på fredag så ska du få en stor grattiskram!
Jag såg dig och Corvette på Västra Stranden när ni dundrade fram i vattnet...såg så himla härligt ut.

Svar: haha, men en födelsedag skryter man ju aldrig om =)
Ica

Postat av: Elin
2013-04-10 - 06:31:43

Sv: Tack!

Gud vad mysigt med födelsedag på stranden!

URL: http://hopelessdreaming.blogg.se


Postat av: My
2013-04-10 - 20:01:21

ååå vilka härliga bilder!! ) Kram M

Svar: Tack =) *kram
Ica

URL: http://www.myes.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: