Falsterbo.... =D


 
 
 
 
 
Idag diskuterade jag och Amanda Ericsson, min tränare, vem jag ska ta till Falsterbo. Jag hade först bestämt mig att ingen skulle åka dit då jag inte strävar efter at någon ska säljas men suget och viljan att kanske få chansen att rida Sveriges största och häftigaste tävling med en utav mina unghästar, kan jag ju inte bara missa.
 
Målet med att jag åkte till Båstad idag var att Amanda skulle hjälpa mig att välja och nu har hon sett båda hästarna ganska många gånger och kan deras starka och svaga sidor. Hon förklarade även för mig att det blir mer svårade ridmässigt om jag skulle kvala 6 åringen och då hänger det på mig, det sa hon inte men det antog jag;). Medans med en 5 åring är det inte lika krävande och har man en riktigt fin 5 åring så blir det även där lättare. Amanda sa att min 5 åring borde inte ha några som helst problem, med det hon ser henne göra idag och hon tycker att jag ska ha roligt och tror jag får det mer med Corvette. Jag jag säger det själv, positivare 5 årigt Camarosto får man leta efter, sen kan hon tjura ihop lite innan, men så fort starten går så finns det ingen broms och jag hoppa hoppas hoppas verkligen att det håller i säg!! För som jag ler när jag sitter på denna rygg, jag gråter och ler. Vilken känsla <3
 
Synd att jag inte fick med det roliga på film idag, men efter att vi hoppat fram på lite övningarna och ett vanligt räcke i slutet skulle jag komma på en oxer snett igenom. Så fort jag vände upp kände jag att hon drog mot hindret men jag höll och 4 språng innan hindret hoppar hon ett lufthinder och helt plötsligt var det bara 2,5 språng kvar och då klipper lillskiten till med ett megahoppa 1,5 språng innan hindret och kniper ihop hela bakdelen på nervägen efter oxern så hon inte får med sig en bom. SJUK HÄST!! Jag hade inte en chans där, Amanda bara asgarvade och Rickard han visslar som vanligt och tjooade =) Hon va så grymt fin idag, finner inte ord för det, jag grät och smilade heeela passet. Hon var inte I EN ENDA BOM!!!!!
 
 
 
 
Jag har även suttit och läst igenom Falsterbos proposition scandinavian, är ni nyfikna klicka H Ä R. Det är inte första gången jag läser det och inte den sista =D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
D Å var D E T bestämt!!!! C O R V E T T E blir den lyckliga tjejen i mitt team som får äran att skrapa ihop 3 felfria rundor på det dära dyyyyra A4-pappret med baaaara 6 rutor =D
 
 
 
 
 
Här ser ni BUSFRÖKEN nr 1 =)
 
 
 
 
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
 
 
 
 
 


Postat av: alva
2013-04-26 - 08:34:52

Hej! Allt bra? :)
Ha en fortsatt bra fredag!

Svar: Hej!! Tack bara bra =)
Ica

URL: http://alvac.webblogg.se


Postat av: Mamsen
2013-04-26 - 17:09:10

Det är bara att önska er lycka till i Falsterbo =))
Kramis


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: